lördag 27 september 2008

Mayas första huvudfotingar!!!!




5 kommentarer:

Anonym sa...

Så duktig hon är:)
Och vad fin hon var på fotona.
Alltid lika söt:)

Ulrika sa...

Hehe... Tack =)

Anonym sa...

Hej! Såg pippitårtan. Har du gjort den själv? Tänkte föröka göra till min dotter som fyller tre men skulle behöva recept och råd hur man gör själva bilden ock så. Vore väldigt tacksam för svar./Sanna

Anonym sa...

Hejsan Sanna!

När jag gjorde pippi-tårtan så kalkerade jag av en bild som jag hittade på nätet på bakplåtspapper, sen tryckte jag bilden på en bit utkavlad marsipan, där blir märke efter blyertspennan, men så lite att det ät troligtvis ofarligt att äta. Sen skar jag ut runt om. Sedan tog jag färg (jag har en sorts pastafärg, punkar även med pulverfärg)och spädde ut med lite alkohol och målade med pensel. nen kavlade jag ut en annan stor marsipanbit och la som lock över hela tårtan och sen la jag över pippi på marsipanlocket.

Om du vill ge mig din mail-adress så kan jag maila receptet på tårtbotten och förslag på lite fyllningar... blir lite mycket att skriva här hehe ;)

Anonym sa...

Hej Ulle ,
Jag var förrvånad när jag såg vad har du gjort för tårtor men du är somvanligt alltid vacker ,lugn och duktig.
Jag älskar dig och din söta flicka.